25 טיפים על קידום עסקים
להיות בעל עסק הוא עניין מורכב ללא ספק, ומדובר בלימוד וצמיחה אינסופית. בימינו- קידום העסק הוא הכל, ובעיקר כשאנו מדברים על הקידום הדיגיטלי. אספנו עבורכם 25 טיפים על קידום עסקים שיעניקו לכם השראה לקידום העסק שלכם!
אפיינו את העסק שלכם
על מנת להבין איך לנהל ולקדם את העסק שלנו, עלינו קודם כל להבין מה באמת אנחנו עושים? מהם השירותים ומהם המוצרים שאנו מציעים? מומלץ לרשום זאת!
אפיינו את הקהל שלכם
אחרי שהבנו עם עצמנו מה העסק שלנו מציע, זה הזמן לאפיין את הקהל שלנו, מיהו הקהל העיקרי? האם יש מספר קהלים? נרצה לדעת עליהם הכל…היכן הם נמצאים, מה הם עושים, איך הם חושבים ומה מעניין אותם.
הכינו את התשתית הדיגיטלית לקידום העסק
נכסים דיגיטליים הם קריטיים בימינו, ואנו חייבים להקים אותם בתור התחלה, מדובר כאן על עמוד פייסבוק עסקי, פרופיל אינסטגרם, ואתר אינטרנט (אין צורך בכולם- אך בהחלט מומלץ).
הכינו תוכן פרסומי מראש לפייסבוק
כשאנו יוצרים דף פייסבוק עסקי , הדבר האחרון שנרצה- זה שמבקרים ייכנסו אליו כשהוא ריק מתוכן. ולכן, עלינו להכין כמה פוסטים מראש, וכמובן תמונות וסרטונים.
אל תוותרו על הוידאו
נראה שאנשים מגיבים טוב יותר לסרטוני וידאו! לכן, גם אם זה דורש מעט יותר מאמץ- זה בהחלט שווה את זה, ויעניק לכם חשיפה ותנועה מבורכת.
ספרו את הסיפור
כשאנחנו מפרסמים בדיגיטל, אנו חייבים לקחת בחשבון שאנשים מגיעים לשם לא על מנת לרכוש, אלא על מנת להתחבר לעולם, להתרגש, ולהתעדכן…בכל פרסום- תמיד ספרו סיפור, שתפו חוויה, והשתמשו ברגשות!
העניקו ערך מוסף בדיגיטל
בהמשך לסעיף הקודם- זכרו שאנשים נכנסים לרשתות החברתיות על מנת לקבל ערך מוסף כלשהו, זה יכול להיות סיפור, וזה יכול להיות גם טיפ, מתכון, או סרטון לימודי כלשהו. ככה תצברו לעצמכם קהילת עוקבים נאמנה נרחיב על כך במאמר הבא.
אל תדחפו מכירות בדיגיטל!
אנשים לא נכנסים לרשתות חברתיות כדי לקנות, אל תמכרו להם- כיוון שכך תבריחו ותרחיקו אותם.
לעומת זה הכירו להם את הצדדים החזקים של העסק שלכם וכך תוכלו ליצור אמינות במותג.
אל תינטשו את השיטות הישנות
רשתות חברתיות ואינטרנט הם לא הכל, המשיכו להשתמש גם בפליירים, שלטי חוצות, עיתונים, וכדומה.
הסבלנות משתלמת
בנו את העסק שלכם לבנה אחר לבנה, זה לוקח זמן אך בסופו של דבר זה קורה. השקיעו בעסק ובנכסים הדיגיטליים שלכם, ודעו שעם עבודה נכונה- לבסוף העניין ישתלם.
צרו מינוף בכל עסקה
אין עסקה ללא מינוף, כל עסקה אמורה לפתוח לכם דלתות לעסקאות נוספות, בין אם מדובר בצילומי סרטונים, חוות דעת, מתן שוברי הנחה, וכל דרך שיווקית אחרת שתעלה בדעתם.
בצעו סקר שוק כל תקופה
סקר שוק הוא משהו שעושים עם הקמת העסק, אך לא רק- המשיכו לעקוב אחר המתחרים ושירותיהם, על מנת להישאר מעודכנים ולהעניק את השירות הטוב ביותר.
העסק הוא אתם
בתור בעלי עסק, זכרו שאתם משדרים את בשורת העסק שלכם בכל אשר תלכו. התנהלו בהתאם והתנהגו תמיד כנציגי העסק שלכם.
שימור לקוחות
יש לכם לקוחות נאמנים? תנו להם לדעת את זה! ישנן דרכים רבות לעשות זאת.
שמרו על העניין
אל תהפכו לעסק משעמם, השתמשו בפעילויות שונות המעודדות אנשים להשתתף דרך הרשת, צרו עניין ומשחקיות- זה ייעשה טוב לעסק שלכם.
לקוח שאינו מרוצה- הזדמנות
לקוח זועם הוא הזדמנות למינוף עבורכם, תנו מענה שירותי, וזכרו! אתם לא עונים רק לו- אלא לכל שאר האנשים הצופים בתגובה…
הוצאות פרסום
דאגו להשקיע בכל חודש, חלק מהכנסות העסק לטובת שיווק ופרסום. אתם יכולים להחליט שמדובר ב5% מההכנסות, או יותר- לפי שיקול דעתכם.
השתמשו בקבוצות פייסבוק
צרו קבוצה ללקוחותיכם הפוטנציאליים, המאגדת אותם תחת תחום עניין משותף. בקבוצה כזו האנשים מתדיינים בינם ובין עצמם, ואתם מנצחים בעדינות מאחורי הקלעים, תוך קידום מוסווה של האג'נדה העסקית שלכם.
תשאפו לגדול תמיד
אל תקפאו על שמריכם, תחום קידום העסקים הוא אינסופי, ותמיד מומלץ לחשוב מחוץ לקופסה כיצד להתפתח עוד ועוד.
אל תפסיקו ללמוד
להיות בעל עסק זה לא פשוט, אנו תמיד לומדים, גדלים ומתפתחים. תמיד חפשו ללמוד עוד בתחום השיווק והפרסום, וגם בתחום המקצועי שלכם
השתמשו בקישורים
קישורים הם דלתות נוחות לכולם, ומומלץ לכם "לשתול" אותם היכן שתוכלו. כך תוכלו לנתב לקוחות בקלות ויעילות לאן שתרצו.
דברו עם העולם
במידה וזה רלוונטי אליכם ולעיסוק שלכם- הפכו את העסק שלכם לבינלאומי, והציעו את שירותיכם או מוצריכם גם לשאר מדינות העולם.
הירשמו לאינדקסים רבים
דאגו שהעסק שלכם יופיע בכל אינדקס אפשרי, מנועי חיפוש מתבססים עליהם, וכמובן- גם אנשים.
עצבו בעצמכם
השתמשו באתרים לעיצוב גרפי חינמי, כמו Canva, על מנת לעצב את הכרזות והפליירים שלכם, כך תחסכו כסף, ותעניקו את המגע האישי שלכם.