המדריך למשתמש העסקי בפייסבוק

תמונה של פרופיל פייסבוק עסקי
זמן קריאה: 3 דקות

המדריך למשתמש העסקי בפייסבוק

רבים מאיתנו, ולמעשה- כמעט כולנו מנהלים פרופיל אישי בפייסבוק. מה הקטע? ובכן, מדובר על פלטפורמהחברתית חינמית בבסיסה, שמאפשרת לנו לצרוך תוכן מכל סוג שנבחר (פרט לסוגי תוכן שהם אסורים ע"פ המדיניות של פייסבוק), וביום? גם בכל זמן שנבחר. בנוסף- פייסבוק מאפשרת לנו לתקשר עם העולם ולתת את האינפוט שלנו, לשתף במצב הריגשי שלנו, או לבקש סיוע בכל עניין-  כך שמאות ואלפי אנשים יוכלו לראות זאת. ומה לגבי פרופיל עסקי? רוב העסקים כיום מבינים את כוחו של הפייסבוק בשיווק להמונים, אך לא כולם יודעים לעשות זאת בצורה מדויקת ונכונה. פייסבוק מנתבת את השימושים השונים בפלטפורמה שלה, ויוצרת סביבה מתאימה לכל אחד מהם. המדריך למשתמש העסקי בפייסבוק ישפוך קצת אור על נושא ניהול הפייסבוק העסקי.

מה ההבדל בין פייסבוק פרטי לפייסבוק עסקי?

המספרים אומרים שכמעט כולנו נמצאים בפייסבוק. מדוע אנשים נכנסים לפייסבוק? ובכן, וכפי שכבר נאמר בפסקת הפתיחה,
אנו מתחברים לפייסבוק על מנת לצרוך אינפורמציה ותוכן מהעולם, וכמו כן- על מנת לתקשר עם העולם ולהעניק לו
את האינפוט שלנו. עוצמתו של הפייסבוק היא גדולה, ומחקרים מראים שאנו מבלים בו לאורך כל היום, אם במטרה
לחפש תוכן מעניין, לחפש אנשים, לחפש מוצרים, לשאול שאלות, או…סתם להעביר את הזמן. בפייסבוק יש שלוש
זירות מרכזיות: פרופיל אישי, קבוצה, ודף עסקי.

איך נראה פרופיל עסקי

הזירה האחרונה היא למעשה הרלוונטית עבורנו, במידה ואנו בעלי עסקים. ואל תבינו לא נכון! אין שום מניעה
שתהיינה גם שתי הקטגוריות האחרות…פשוט חשוב להבין ולבצע את ההפרדה הנכונה ביניהן! במידה ואנחנו בעלי
עסקים המפרסמים בפייסבוק, חשוב לנו להבין בתור התחלה- שהלקוחות שלנו? ברוב המקרים לא הגיעו לשם על
מנת לחפש אותנו, הם נכנסו כדי לצרוך תוכן מעניין, ליהנות ולהעשיר את עצמם, וייתכן וחוויה טובה תגרום להם
ליצור עמנו התקשרות עסקית- במידה וזה מתאים לצורך של הלקוח.

התוכן בפייסבוק

כפי שרמזנו בסוף הפסקה הקודמת- צורת השיווק בפייסבוק היא שונה בתכלית מאשר בפלטפורמות שיווקיות אחרות. במידה ו"נציק" ללקוחותינו הפוטנציאליים בפייסבוק, וננסה לשכנע אותם לרכוש- סביר להניח שנבריח אותם. כשאנו מדברים על הרשתות החברתיות- התוכן הוא המלך! אנשים נכנסים לפייסבוק לצורך העניין- על מנת לצרוך תוכן איכותי, ושאנו אומרים איכותי- המספרים מוכיחים שווידאו הוא העדיפות הוודאית שלנו בפרסום, היות והוא מקבל את רוב תשומת הלב ברשתות החברתיות. מעבר לווידאו, חשוב לנו תמיד לספר סיפור. סיפור המערב רגשות כמו שמחה, כעס והתרגשות- נוגע אל לב הגולשים, וגורם להם להתחבר לתוכן שלנו…וזה בדיוק מה שאנו מחפשים. גולשים שימצאו את התוכן שלנו מעניין, יעקבו אחרינו, יתחברו לעמוד שלנו, ישתפו- ויגרמו לבשורה שלנו להצמיח כנפיים.

דף עסקי בפייסבוק

כאמור- הזירה הרלוונטית עבור בעלי העסקים היא כמובן הדף העסקי. כל אחד יכול לפתוח דף עסקי, היות ומדובר בפעולה של כשתי דקות…אך לתחזק דף שכזה- זה כבר עניין שונה לחלוטין. עמוד עסקי הוא למעשה זהות העסק שלי בפייסבוק, והוא יכול לצבור אינסוף לייקים ועוקבים- להבדיל מפרופיל אישי, שבו המספרים מוגבלים בעניין זה. בוודאי שמעתם את העובדה האומרת, שפרסומים בדף העסקי הם מוגבלים, כיוון שפייסבוק מעוניינת לעודד שיווק ממומן בתשלום דרכה? ובכן, זה נכון, אך זה לא הכל. אמנם אחוז התפוצה של פרסומים בדף העסק הוא בין 1-6 אחוזים, אך במידה ונעלה תוכן איכותי- תהיה חשיפה אוטומטית גם לאנשים שאינם מנויים בדף שלנו, אך שותפים לעולמות התוכן הקשורים למה שפרסמנו.

האלגוריתם של פייסבוק

המערכת של פייסבוק נחשבת למאוד מתוחכמת, והיא מסוגלת לקטלג תכנים על פי איכותם הנמדדת בפרמטרים שונים, וגם ע"פ עולמות תוכן שונים, שעוזרים לה להבין לאיזה קהל לחשוף את אותם התכנים. במידה ותוכן איכותי יפורסם בדף שלנו, מה יקרה הלאה בשרשרת? חשיפה לעוד אנשים מחוץ לדף, עניין שלהם, מעקב אחר הדף, והופ! הרווחנו לנו עוקבים איכותיים ובעלי עניין במה שאנו מציעים.

טיפים למשתמש העסקי בפייסבוק

נסיים במספר טיפים לפתיחת העמוד העסקי שלכם. בראש ובראשונה- הכינו מראש תוכן ותמונות, על מנת לא
לפתוח עמוד ריק וחסר תוכן. אתם רוצים לפרסם את העמוד כשכבר יש בו תוכן מסוים ומומלץ אף להכין מספר
פוסטים לימים הבאים. כמו כן, כשאנו מעניקים לעמוד שלנו את השם, חשוב שהשם יענה על השאלה "מה הלקוח
שלנו יחפש בשורת החיפוש?", למשל, אם אנחנו פותחים עמוד שקשור לבישול, וקוראים לו "השמים הם הגבול"- זה
יכול ליצור בעיה בתפוצת הדף שלנו. הכלל השלישי הוא- תמיד נרצה שהתוכן בעמוד העסקי שלנו יהיה המקור לכל- ומשם נשתף את התוכן לפרופיל האישי, לקבוצות, ועוד. יצירת תנועה אל הדף העסקי היא חשובה, גם אם התוצאות
לוקחות זמן. עם התקדמות הזמן- נוכל לראות שהדף מקבל יותר ויותר חשיפה, והפרסומים מקבלים תגובות רבות יותר.

פייסבוק עסקי הוא נכס, וככל נכס- הוא דורש השקעה של זמן ואנרגיה. אך עם התקדמות הזמן, נוכל לראות תוצאות יפות, ונקבל ללא ספק את התמורה להשקעתנו!

ההבדל העיקרי הוא אפשרויות הפרסום הממומן שלא ניתן לבצע אותם מפרופיל רגיל.. לעוד הבדלים כנסו..

רמת החשיבות של התוכן שלנו היא חשובה ביותר מכיוון שזאת הדרך שבא נתקשר עם הלקוחות שלנו

לא ניתן להשתמש בפרופיל האישי על מנת לקדם עסק בפייסבוק. בנוסף לכך שזו הפרת תנאי השימוש של פייסבוק.

המערכת של פייסבוק נחשבת למאוד מתוחכמת, והיא מסוגלת לקטלג תכנים על פי איכותם הנמדדת בפרמטרים שונים שעוזרים לה להבין לאיזה קהל לחשוף את אותם התכנים.

אהבתם? נשמח אם תעשו שיתוף…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תוכן העניינים

SEM – שיווק במנועי חיפוש

SEM- שיווק במנועי חיפוש בימינו רבים מבעלי העסקים כבר יודעים- שיווק באינטרנט הוא לרוב הכרחי להצלחת העסק שלנו! בעלי עסקים שלא משווקים באינטרנט וברשתות החברתיות

קרא עוד»
scroll to top