יוטיוב הוא אחד מאתרי שיתוף הסרטונים הכי פופולריים שיוצרו, במיוחד בעולם המערבי. מידי שבוע כ-100 מיליון אנשים ברחבי העולם מבצעים פעולות חברתיות ביוטיוב. למעשה, זהו אתר הוידאו הגדול ביותר בעולם. לכן, מטבע הדברים, פרסום נכון ויעיל באפיק זה יביא חשיפה גדולה ומשמעותית לעסק שלכם. יוטיוב מציע לכם כמה סוגי פרסום מודעות, כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות וכמובן, הן ניתנות במחיר משתנה. באופן כללי, קיימים שני סוגי פרסום עיקריים ביוטיוב: פרסום סרטונים ופרסום מודעות.

פרסום סרטונים הינו דרך יעילה וזולה לפרסם את האתר שלכם באמצעות הקידום האורגני. בדרך זו, תוכלו לבנות סרטון, כאשר תגדירו עבורו מילות מפתח וביטויים פופולאריים. הדרך הזו היא כאמור קלה יחסית, אולם חשוב לזכור כי בדומה לדפי נחיתה למשל או לכל אתר, חשוב ליצור סרטון אשר יעניין את הצופים. יצירת סרטונים בעלי פוטנציאל צפייה גבוה היא אומנות בפני עצמה וחשוב לזכור זאת.
פרסום המודעות נעשה כמו הקידום הממומן בגוגל ואף ניתן להשתמש בחשבון גוגל אדוורדס, במידה ויש לנו אחד. פתיחת חשבון נעשית בחינם ההקלקות יעלו כסף.
פרסום ביוטיוב כרשת חברתית
סרטונים הם ללא ספק אחת מן התופעות הלוהטות ביותר ברשת, ואת ההצלחה שלהם ניתן לזקוף, לפחות חלקית, לטלפונים החכמים אשר מאפשרים לנו לצפות בהם בכל רגע ובכל מקום.
פרסום ביוטיוב לעסקים הוא דרך מצוינת להגיע לקהל גדול ובו זמנית לקדם את עצמכם באופן אורגני. ארגונים רבים לא רואים את הפלטפורמה בצורה הזאת, אך יוטיוב היא רשת חברתית לכל דבר ועניין. אם החלטתם, לדוגמא, לפרסם באינסטגרם שהיא פלטפורמה חזותית מאוד, אין שום סיבה שלא תעשו את אותו הדבר גם ביוטיוב. תוכן ויזואלי משיג את אחוזי המעורבות הגבוהים ביותר, את זה אתם כבר יודעים. תמונות, גיפים ובעיקר וידאו.
העולם של שיווק באינטרנט הוא רחב ומגוון וכדי להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים כדאי לפרסם בכמה שיותר פלטפורמות הרלוונטיות לפעילות החברה על מנת להגיע לקהלי היעד בדרכים שונות ומגוונות. יתרון גדול מאוד של פרסום ביוטיוב הוא שהוא מקושר ישירות לגוגל ומנוהל דרך פלטפורמת הפרסום של גוגל וכך אתם יכולים גם לחזק את הפעילות של קידום אורגני לעסק שלכם.

היתרון של קידום סרטונים ביוטיוב או סרטונים עצמאיים (שיושבים באתרי אינטרנט) על פני סרטונים בפייסבוק הוא שהסרטונים האלו נשארים זמן רב ואפשר לחפש אותם דרך החיפוש הפנימי של יוטיוב ולעיתים הם אפילו מדורגים גבוה בגוגל אם האלגוריתם מסיק שהם רלוונטיים מספיק לשאילתה של המשתמש (לדוגמה, מי שיחפש “פעלולי אופניים”, ימצא סרטונים בחמשת התוצאות הראשונות).
במהלך קמפיין הפרסום עצמו, יוטיוב מאפשרת לנו לצפות בחלוקה של פורמטים שונים אשר על פיהם, נדע בדיוק איזה כלי היה היעיל ביותר עבורנו, למשל מהי האפקטיביות של זמני פרסום שונים, מי הם הקהלים אשר צפו במודעה או הקליקו הכי הרבה וכדו'. חשוב להיות במעקב תדיר ולנפות כלים או לשנות הגדרות במידה ונצטרך. אגב, מומלץ ביותר להתחיל עם מודעה / סרטון ממוקד לקהל יעד מוגדר ולאחר מכן להרחיב את החשיפה. נוכל לעשות זאת בקלות באמצעות המערכת של יוטיוב, אולם חשוב לדעת בדיוק מהם מאפייני קהל היעד הרלוונטי עבורנו.
איך להעלות תוכן מעניין
לצורך קידום ביוטיוב קודם כל רצוי מאוד שיהיו סרטונים קצרים, גולשים ביוטיוב לא אוהבים תוכן ארוך כי לא לכולנו יש את הזמן הפנוי הנדרש למען צפייה בסרטונים, על מנת לתת ערך מוסף אמיתי לגולש ועדיין להיות קצרים בתוכן – צריכים להיות ממוקדים ולא להיות "שיווקיים" יתר על המידה, יש לכם משהו לשתף? לעדכן? ספרו ב10 שניות מי אתם ולמה כדאי להקשיב לכם ולאחר מכן תספרו ב50 שניות נוספות מה הסוד שלכם, מה העדכון שלכם ומה בדיוק יהיה בסופו של הסרטון ואיך הוא יעזור לגולש. לבחור נושאים זה עניין של מיקוד ועזרה כערך מוסף לגולש, אם יהיה לכם מה לתת לגולש / לקוח פוטנציאלי, העסקאות יבואו מעצמן מעצם ההיכרות שלהם אתכם ועם העסק שלכם בתחום.

מה אחר כך?
לאחר שיש לכם פרסום ביוטיוב, אתם נחשפים לכל המשתמשים שרואים את הסרטון שאותו פרסמתם. לאחר מכן, אתם יכולים לקבל מידע על כל הקהל שצפה בסרטון גם אם הוא לא ביצע שום אינטראקציה עם המודעה שלכם. לא רק לייקים ושיתופים, אלא מילות חיפוש בגוגל, אחוזים של יחסי המרה וקנייה ועוד. אתם תקבלו המון מידע שבו תוכלו להשתמש כדי להבין את התנהגות הקהל ולדעת האם פרסום ביוטיוב, באופן כללי, לא רק שלכם ספציפית, עובד בצורה טובה.
הפרסום עצמו לא משפיע ישירות על הצלחת האתר שלכם, מה שמשפיע במקרה הזה הוא הדרך שבה העלאתם את הסרטונים, הטקסט של הסרטון, הכותרת, הנושא בו הוא עוסק התגיות וכמובן התחרות מול סרטונים אחרים באותו התחום. אנחנו ממליצים בהחלט להשקיע בקידום של הסרטונים כדי שלא יעמדו עם 20 צפיות בערוץ שלכם.