מהו ביטויי זנב ארוך, ולמה הוא כל כך טוב לנו?

ביטויי זנב ארוך
זמן קריאה: 4 דקות

מהו ביטויי זנב ארוך

כיום מנוע החיפוש העיקרי הוא כמובן גוגל, ולמנוע החיפוש המפלצתי הזה יש את היכולת להתאים את עצמו להלך הרוח של נתוני החיפוש  ולטרנדים חדשים בעולם לדוגמה אם בעבר היינו מחפשים בגוגל את המושג "קייטרינג" היום אנחנו נשתמש בשאלה הרבה יותר מפורטת ומדויקת "קייטרינג חלבי כשר בצפון" עניין נוסף הוא התאמות החיפוש שגוגל משלימה לנו בשורת החיפוש שנעשה על מנת להבין בצורה הרבה יותר מדויקת את הקונטקסט של השאלות ששאלתם את שורת החיפוש.

מהו ביטויי זנב ארוך וכמה הוא חשוב בחקר ביטויי מפתח ?

המאורע הכי חשוב, בקידום האתר שלנו הוא למעשה חקר ביטויי מפתח. ומה שקורה בעצם זה שתחום הקידום רק הולך ונהייה יותר קשה ומסורבל, מהסיבה הפשוטה שכמות האתרים עולה בקצב מסחרר. 

ואיתה עולה התחרות, מה שמאלץ אותנו המקדמים לחדד את חוש היצירתיות שלנו על מנת לייצור ביטויי זנב ארוך לביטויי המפתח שלנו. ולכן כשנרצה להגדיל את טווח ביטויי המפתח שלנו אנו ניצור ביטויי זנב ארוך, ברגע שתעשו זאת תוכלו לראות איך כמות החיפושים של הביטוי תרד בצורה משמעותית, מכיוון שלרוב המשתמשים יהיה קל יותר  לחפש מילה אחד מאשר משפט שלם. יתרון נוסף של ביטויי זנב ארוך הוא רמת התחרות הנמוכה הרבה יותר. ובסופו של דבר האנשים שכן יגיעו אליכם בעקבות הביטוי זנב ארוך הם יהיו לקוחות שיתאימו לעסק שלך בצורה מושלמת.

מהם היתרונות שלכם לעומת המתחרים?

חישבו על כל דבר מיוחד אותו העסק שלכם עושה לדוגמא: יש לכם "צימרים בצפון" בנוסף יש לכם בריכה בצימר למשל, נוכל ליצור מכאן ביטויי זנב ארוך מעולה "צימרים בצפון עם בריכה". למעשה קחו כל דבר אחר שקיים בעסק שלכם ואתם מתייחסים אליו כברור מאילו, תוכלו להפוך אותו לחלק מהיתרון הפרסומי שלכם.

חפשו את הקהל שקרוב אליכם.

עידן הסמרטפונים כבר כאן, וכולנו מרגישים זאת. עובדה מהירה: למעלה מ70% מהמשתמשים שחיפשו עסק מקומי בגוגל בטלפון הנייד, הגיעו לביקור באזור העסק תוך יממה מרגע החיפוש.
ולכן יש שני דברים שחשוב לזכור בפרסום העסק.
הראשון הוא לכלול את המיקום הפיזי של העסק ב Google My Business.
והשני והלא פחות חשוב הוא להכניס את מיקום העסק בתוך מילות המפתח שתקדמו. וכך למעשה תוכלו לאסוף אליכם את כל החיפושים המקומיים.

התמקדו בקהל יעד שלכם.

אם נעצור לרגע, ונחשוב על הדברים שמעצבים את החלטות הרכישה שלנו. נוכל להבחין בכל מיני תוויות שתופשות את תשומת ליבנו.
לדוגמה, "סוף עונה", "אחד + אחד", "מבצע" ועוד רבים וטובים. ולכן ברגע שנרצה להגיע לקהל יעד ממוקד יותר, שיתאים בדיוק בשביל העסק
שלנו, ניקח את אותן "תוויות" ונכניס אותן לתוך ביטויי המפתח שלנו, בצורך הגיונית כמובן.
וכשנעשה זאת כמות החיפושים תרד בצורה משמעותית. אבל מנגד לזה כל חיפוש שיתבצע יהיה הרבה יותר ממוקד,שיגדיל את הסיכויים שלנו להמרה.
וכדי לבאר זאת ננסה לצאת למסע קצר בתוך עולמו של "המחפש" לצורך ההמחשה נקרא לו ישראל.
ישראל, מחפש בשורת החיפוש של גוגל את השאילתה הבאה "חופשה".
לאחר טיולים ושיטוטים בתוצאות החיפוש ישראל מגיע להחלטה שהוא רוצה "חופשה בתאילנד".
לאחר שבדק ישראל את עונת התיירות במקום החליט שהזמן המתאים ביותר לחופשה בתאילנד הוא בקיץ, ולכן, עכשיו ישראל ישאל את גוגל את השאילתה הבאה "חופשת קיץ בתאילנד".
ופה בדיוק המקום שבו תשתלב בשמחה התוויות "במבצע".
אז כמובן שכמות החיפושים תקטן בצורה משמעותית אם נחפש את הביטוי "חופשת קיץ בתאילנד במבצע" אבל כל חיפוש כזה יגדיל את סיכויי ההמרה שלנו בצורה משמעותית הרבה יותר, מכיוון שהחיפוש הממוקד מראה על שלב מתקדם מאוד בשלבי הרכישה של המשתמש, וזהו הזמן הטוב ביותר עבורכם לאסוף אליכם את החיפושים הללו על ידי הבנה של מהו ביטויי זנב ארוך .

אז במה אנחנו נמדדים בעצם?

קיימים כמה מדדים חשובים בציון האיכות של האתר. אחד המדדים החשובים ביותר הוא מדד "חווית המשתמש". ולכן רמת החשיבות של
המשתמש הקיים באתר, עולה פי כמה על יצירת "traffic" לאתר.
בעבר דאגנו לשני דברי עיקריים. האחד, זה יצירת תנועה לאתר. והשני, הוא זמן השהייה באתר.
כיום, יש לנו דברים חדשים שחייבים לתת להם תשומת לב גבוה יותר מאשר נתנו לתנועה באתר ולזמן השהייה באתר.
הדבר הראשון הוא חווית הגלישה באתר שלכם האם היא נעימה ואיכותית?
עד כמה עמוק מגיע הגולש באתר שלכם? האם קל לנווט באתר? האם דאגתם לכתיבה ידידותית?
במילים אחרות OAO (Online Audience Optimization) .
כדי לוודא שהדברים באמת עובדים, מילת המפתח היא "התמדה" התמידו לבדוק מידי יום את נתוני האתר שנאספו על ידי כלי המדידה של גוגל, ובדקו מה אתם יכולים לשפר.

הקפידו לבדוק את ההמרות שהגדרתם בדפי הנחיתה ובאתר ובדקו האם הם ממירות ואם הם לא אז כנראה שזה הזמן לתיקונים.
כתיבה ידידותית גם במילות המפתח שלכם
את מיקומו של החיפוש המסורתי מנסה להחליף החיפוש הקולי. החל בסטרימרים, סמארטפונים, ואפילו רכבים נשלטים על ידי מערכות
קוליות כאלה ואחרות וכמובן גם שאילתת החיפוש של גוגל.
שינוי זה גרם לאנחת רווחה בקרב המשתמשים, פתאום הרבה יותר קל לחפש דברים.
אבל בקרב מקדמי האתרים, החלה בהלה לא קטנה. וזאת מהסיבה שביטויי מפתח בעלי מילה בודדת או שניים כבר לא עושים את העבודה,
והגיע הזמן להתקדם "לביטוי זנב ארוך".

חיפוש מקומי – הדרך הקרובה ביותר

ביטויים שיכילו את המיקום הלוקאלי של העסק, יוכלו לזכות בחשיפה גדולה יותר. מכיוון שיותר מ50% מהחיפושים הקוליים הם חיפושים 
מקומיים. בנוסף הביטויים יצטרכו להיות בצורה מציאותית ככל האפשר ממש כאילו אתם שואלים את הבחור בעמדת המודיעין.

לסיכום, אנחנו רואים מידי יום את השינויים והאתגרים שמציבים בפנינו גוגל וחברותיה ברשתות החברתיות. ולכן חשוב להיות
"עם האצבע על הדופק" ולא לפחד משינויים כאלה ואחרים כי הכל ניתן לתיקון. אז קדימה צאו לדאוג למשתמשים שלכם.

כיום מנוע החיפוש העיקרי הוא כמובן גוגל, ולמנוע החיפוש המפלצתי הזה יש את היכולת להתאים את עצמו להלך הרוח של נתוני החיפוש ולטרנדים חדשים בעולם

המאורע הכי חשוב, בקידום האתר שלנו הוא למעשה חקר ביטויי מפתח. ומה שקורה בעצם זה שתחום הקידום רק הולך ונהייה יותר קשה ומסורבל, מהסיבה הפשוטה שכמות האתרים עולה בקצב מסחרר.

עידן הסמרטפונים כבר כאן, וכולנו מרגישים זאת. עובדה מהירה: למעלה מ70% מהמשתמשים שחיפשו עסק מקומי בגוגל בטלפון הנייד, הגיעו לביקור באזור העסק תוך יממה מרגע החיפוש.

אהבתם? נשמח אם תעשו שיתוף…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תוכן העניינים

SEM – שיווק במנועי חיפוש

SEM- שיווק במנועי חיפוש בימינו רבים מבעלי העסקים כבר יודעים- שיווק באינטרנט הוא לרוב הכרחי להצלחת העסק שלנו! בעלי עסקים שלא משווקים באינטרנט וברשתות החברתיות

קרא עוד»
scroll to top