OAO תחילתו של עידן חדש או רק סערה חולפת? מה שבטוח עדיף להיות מוכנים להכל!
OAO וחווית משתמש, אחד הם. ולכן נצטרך לתת את מלא תשומת הלב למשתמש בכל שלב בדרך לרכישת המוצר. המטרה העיקרית של כל עסק שמפרסם את עצמו, היא להגיע ללקוחות פוטנציאלים, בדרך המהירה ביותר בדגש על קהל יעד ממוקד.
לפני שהכלי המדהים שנקרא "אינטרנט" הגיע אלינו, פעולות השיווק העסקי היו למעשה עבודה מפרכת ומייגעת, שאילצה אותנו לפרסם גם לקהלים שלא כל כך מתאימים לנו העיקר בכדי להגיע קהל הלקוחות שאותו אנו רוצים.
זאת מהסיבה הפשוטה שלא יכולנו לפרסם בצורה שתתאים ללקוח שלנו, באופן מדויק ואפילו לא קרוב לכך. לעומת זאת בימינו אנו, הפרסום לא הפך למשימה קלה במיוחד, אך בהחלט הפך למשימה אפשרית. לא זאת בלבד אלא שכיום ניתנת האפשרות להגיע לקהל יעד כל כך מדויק ומתאים בדיוק בשבילנו ללא כל סיבוכים מיותרים.
הדרך הנפוצה ביותר על מנת להגיע לקהל היעד שמתאים לנו בדיוק, היא למקד את כל כוחותינו בקידום האורגני של האתר ולנסות לקדם אותו למקומות הראשונים, או במילים אחרות Search Engine Optimization.
בתקופה האחרונה אנו שומעים כל מיני שמועות כי עידן ה SEO מגיע אל קיצו ועידן חדש עולה, שנשלט על ידי OAO . בפרק זה ננסה להבין מהם ההבדלים בין SEO ל OAO ? ואיך להשתפר בנושא.
OAO – Online Audience Optimization ולמה זה קשור לחוויית משתמש.
התכונה העיקרית של OAO, היא למעשה ההתמקדות במשתמשים קיימים באתר ויצירת קשר ארוך, חוויתי ומדויק עבור המשתמש הקיים. לעומת SEO, שהמטרה שלו היא ליצור כמה שיותר כניסות לאתר ולהתרכז בביטויי המפתח שאותם אנו מקדמים. לעומת זאת OAO ששם את חוויית המשתמש במרכז הבמה ולא את מנוע החיפוש כהרגלינו בקודש.
ולכן אספתי בשבילכם כמה טיפים שיעזרו לכם בהמשך..
יצירת פרופיל חברתי.
• חשוב מאוד ליצור חיבור בין כל הרשתות החברתיות שמתאימות לעסק שלכם , Facebook, Twitter,
YouTube וכו'. כי מהות ה OAO היא ליצור שיח עם המשתמש, ולנסות להבין מה מהו הצורך שלו.
והדבר הכי חשוב שנוכל להבין מכך, הוא מה אנחנו יכולים לשפר להוסיף על מנת שהמשתמש יהיה מרוצה.
ולכן רמת החשיבות של חיבור לרשתות המדיה החברתית הוא גבוה במיוחד עבור בעלי אתרים מכיוון שדרך רשתות המדיה הרבה יותר קל להגיע לקהל שמתאים בדיוק בשבילינו וללמוד אודותיו.
יצירת טריגרים למשתמש.
• צרו קופונים, סקרי חוות דעת, מבצעים חדשים, פעילות החברה וכו'
במילים אחרות צרו חיבור עם המשתמש (engagement) וכך תוכלו להגדיל את כמות הגולשים החוזרים
ואת האמון של המשתמש בכם.
ביטויי מפתח, בהתאמה מלאה.
• בחרו מילות חיפוש עם משמעות שתתאים לעסק שלכם וגם לקהל המשתמשים באתר.
התנועה לאתר לא חשובה כרגע, תתעסקו במשתמשים שכבר קיימים אצלכם באתר וחוזרים כל פעם
מחדש ותנסו ליצור עבורם חווית גלישה קלילה ופשוטה, ע"י סקרים קצרים, מפות חום וכו' וכך תוכלו
להבין מה מונע מהמשתמש לבצע את הפעולות שאתם רוצים ולתקן זאת.
תאימות לכל סוגי המסכים- פרמטר חובה ב- OAO וחווית משתמש.
• רספונסיביות זה הדבר החשוב ביותר, רמת המותאמות למסכי שונים הינה בעלת חשיבות נעלה ב OAO. מכיוון שברגע שהמשתמש, יכול להתחבר מכל מכשיר סלולרי או כל צג כזה או אחר, זה מקל על הרכישה או
על כל ביצוע של פעולות באתר.
ביטויי מפתח, ישר ולעניין.
• צפיפות ביטויי המפתח, צרו הרמוניה בטקסט, אל תוסיפו אותן יתר על המידה.
אין צורך לרשום את ביטויי המפתח שלכם בכל מקום בדף למעט כותרות וכו'
ובקיצור שמרו על תוכן ענייני וברור.
הביאו את התוכן לקדמת הבמה.
• תוכן מושקע, הוא תוכן שיפרט בתוכו את המידע שאותו נרצה להעביר בצורה ברורה ,מדויקת ועניינית.
תוך מתן דגש, על חדשנות החברה שלכם והערך המוסף שלה. דבר זה יגדיל את האמון של המשתמש,
ויתרום רבות למערכת היחסיים העתידית בינו לבין המותג.
תוכן מושקע, הוא תוכן שיפרט בתוכו את המידע שאותו נרצה להעביר בצורה ברורה ,מדויקת ועניינית.
תאימות לכל סוגי המסכים- פרמטר חובה ב- OAO וחווית משתמש.
בחרו מילות חיפוש עם משמעות שתתאים לעסק שלכם וגם לקהל המשתמשים באתר.