fbpx

ahrefs כלי לקידום אורגני

ahrefs
זמן קריאה: 4 דקות

כשמדברים על קידום בגוגל, כלים יכולים לעשות עבורנו חלק מהעבודה ולחסוך ערימות של זמן. כלי ה – SEO העוצמתי מבית Ahrefs הוא אחד מן הכלים הפופולריים והאהובים בקהילת מקדמי האתרים, ולא סתם. מדובר בכלי עם יכולות מתקדמות וממשק משתמש שמספק חווית שימוש פשוט מעולה. במאמר הזה ננסה לסקור כמה מן היכולות המתקדמות של Ahrefs בכל הקשור לבדיקת אתרים.

בעידן הדיגיטלי עסק שאין לו נוכחות משמעותית באינטרנט לא יוכל למצות את הפוטנציאל שלו.
בעידן הדיגיטלי עסק שאין לו נוכחות משמעותית באינטרנט לא יוכל למצות את הפוטנציאל שלו.

התקופה הנוכחית מציבה את העולם בפני שיאו של עידן המידע, ואנו נדרשים לבצע את ההתאמות הנדרשות בהתאם למגמות הללו. בימים בהם כל לחיצת כפתור על המקלדת או העכבר עשויים להשפיע על ההצלחה הכוללת של בית העסק או על המינוף של הארגון, נדמה שהשימוש בכלים עוצמתיים לצורך קידום אתרים הפך להיות כבר הכרח עבור רבים מאיתנו.
השאלה אם כדאי לבנות אתר או לא הוכרעה מזמן. בעידן הדיגיטלי עסק שאין לו נוכחות משמעותית באינטרנט לא יוכל למצות את הפוטנציאל שלו. גם הצורך לקדם את האתר הפך לקונצנזוס כמעט מוחלט, וחלק גדול מבעלי האתרים והעסקים כבר מבין שתהליך שמובילים אנשי מקצוע הוא הדרך הנכונה. איך מומחי קידום אתרים מספקים תוצאות ויחס עלות תועלת משתלם מאוד? אחד ה"סודות" המקצועיים בתחום ה-SEO הוא Ahrefs – כלי מופלא שמספק למקדמים מידע. ולא סתם מידע, אלא כל מה שצריך כמעט לדעת כדי לקבל את ההחלטות הנכונות לקידום באתר, והכל עדכני, מדויק מאוד, מפורט ומוצג באופן ידידותי במיוחד למשתמש.

מתי נרצה לבדוק אתרים באמצעות Ahrefs?

כאשר מקדמי אתרים, מנהלי אתרים ואנשי שיווק ניגשים לתחקר אתר באמצעות Ahrefs הם עושים זאת משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא לתחקר את האתר שנמצא בבעלותם או שאותו הם מקדמים. תחקור באמצעות Ahrefs יסייע להם להבין כיצד נראה פרופיל הקישורים של האתר, מה השינויים שחלו בו לאחרונה, על אילו מילות מפתח האתר מדורג, מהי רמת התחרות על מילות המפתח האלו, כמה משלמים בעבורן מקדמים שבוחרים בתצורת קידום ממומן, אילו רעיונות נוספים אפשר לקבל למילות מפתח רלוונטיות בתחום, ועוד.
הסיבה השניה שבגללה מקדמי אתרים עושים שימוש ב Ahrefs היא להבין עד כמה כדאי יהיה לקבל קישור מאתר מסויים, הן מבחינת הרלוונטיות של הקישור הזה, והן מבחינת הסמכות של הדומיין וה – url הספיציפי שממנו יצא הקישור.

Ahrefs הוא אחד הכלים המובילים בקידום אתרים אורגני SEO בגלל שיש להם אינדקס מאד גדול ועדכני (עדיין לא 100%, אבל אף אחד לא מתקרב למאגרים של גוגל), וגם הרבה פיצ’רים נוספים שמכסים כמעט את כל מה שאיש SEO צריך. כמו כן, הממשק שלהם נוח מאד והם כל הזמן משפרים את הכלים – החבר’ה של Ahrefs לא נחים על זרי הדפנה!

על פי Ahrefs, האינדקס ומאגר הנתונים שלה הוא עצום וכולל שישה מיליארד עמודים, 12 טריליון קישורים ידועים, 200 מיליון דומיינים ואת כל כוח המחשוב הנדרש לשם כך (בין היתר 38,000 יחידות עיבוד).

אז איזה מידע אפשר להפיק עם הכלי הזה?

  • מידע לגבי מילות מפתח מתוך גוגל, יוטיוב, אמזון, בינג, יאהו ואפילו יאנדקס (הגוגל של רוסיה) וביידו (מנוע החיפוש הסיני הגדול ביותר).
  • קישורים מפולחים בחתכים שונים, למשל רק אלה שאותרו בסריקה האחרונה של הכלי, או כל לינק שהיה קיים אי פעם.
  • הערכות של נפחי תנועה – ובפרט לאתרים באותו תחום של האתר המקודם.

בקצרה, מדובר בכלי אנליזה אולטימטיבי למעקב אחר המתחרים ושל כל התנועות שנרשמות באתר. הפיצ'ר, שמהווה בעצם את אחד מהיסודות של Ahrefs, ובמובן מסוים נחשב למרכיב הדגל של הפלטפורמה, מחולק לכמה סרגלי כלים נפרדים שאחראים על תחומי קידום שונים (מעקב קישורים נכנסים, מעקב דומיינים, הערכת תנועות ועוד).

איזה פיצ’רים עיקריים Ahrefs מציעים?

Site Explorer

זהו למעשה התפריט הראשי של Ahrefs בו אתם יכולים למצוא את כל שאר הכלים מחולקים לקטגוריות כמו למשל קישורים נכנסים, דומיינים מפנים, חיפוש אורגני, עמודים בולטים, הערכת תנועה וכו’.

Keyword explorer

בכלי מילות המפתח אפשר למצוא רעיונות למילות מפתח חדשות
הם עושים זאת בעיקר בזכות סרגל הכלים שלהם לפיירפוקס וכרום. כלי מילות המפתח יכול להיות שימושי במיוחד כשמחליטים באילו מילות מפתח להשקיע לטווח הארוך, וכמובן גם שימוש למטרות של מחקר מילות מפתח. הוא מציע אלטרנטיבות למילות המפתח הקיימות, מעקב אחרי אחוזי הלחיצות במאגרי הנתונים של מילות המפתח, וגם הצצה לטווח הארוך כשמדובר במילות מפתח ששווה להשקיע בהן בעתיד (על ידי מחקר אוטומטי מעמיק של מילות המפתח).

Content Explorer

ניתוח תוכן. רוב הכלים לאופטימיזציה של תוכן עוזרים לנו לעבור על טקסטים באתר שלנו ולשפר אותם אבל ל Ahrefs יש יכולת למצוא את התכנים המובילים ברשת באמצעות ה Site Explorer.

סרגל הכלים

סרגל הכלים, שאותו כבר הזכרנו, מאפשר לראות את הנתונים של Ahrefs מתוך תוצאות החיפוש והאתרים שאנחנו נמצאים בו. הסרגל דומה מאוד ל-SEOquake, אבל מתבסס על המדדים הייחודים של Ahrefs כמו Ahrefs Domain Rating. הסרגל זמין לכרום ופיירפוקס.

מה עוד כולל השימוש ב- Ahrefs?

אינדקס ומאגר נתונים עצום שכולל טריליונים של קישורים ידועים, מיליוני דומיינים, ויחידות עיבוד מידע עוצמתיות במיוחד. כמו כן, מציע הכלי המתקדם פיצ'רים מתקדמים לניתוח תוכן (Content Explorer).
לא מדובר רק בכלי לניתוח ושיפור הטקסט הקיים, אלא מעטפת רחבה שמאפשרת לנו לבחור תכנים מובילים באינטרנט שיעזרו לנו לקדם את האתר מבחינת מילות המפתח המתאימות ביותר.

לסיכום, עם Ahrefs אנחנו יכולים לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק ומניב תובנות חשובות, מחקר מתחרים שיעזור לנו לעקוף אותם, לבנות אסטרטגיית קישורים יעילה ואפילו להשביח את התוכן באתר המקודם – בקיצור, כל מה שצריך כמעט כדי לקדם את האתר שלנו בהצלחה.

אהבתם? נשמח אם תעשו שיתוף…

תוכן העניינים