fbpx

חקר ביטויי מפתח לקידום העסק שלך

חקר ביטויי מפתח
זמן קריאה: 5 דקות

באינטרנט. על ידי חקר ביטויי מפתח נכון, ניתן לדעת באילו נושאים כדאי להתמקד על מנת להגדיל את הטראפיק (תנועה) באתר, ועל מנת למצוא את הביטויים הרלוונטים ביותר שיביאו לתוצאות תוך זמן קצר ככל האפשר. חקר ביטויי מפתח היה מאז ומתמיד שלב קריטי בקידום אתרים עסקיים וחנויות מקוונות. עד לפני עשור, האלגוריתם של גוגל לא היה מתוחכם כפי שהוא כיום, היו לו פחות פרמטרים שהוא היה לוקח בחשבון בעת דירוג האתר והוא הסתמך בעיקר על מילות מפתח/ביטויים. כלומר, האתר שלכם היה ממוקם במיקום טוב יותר בתוצאות החיפוש עבור אותה מילה או ביטוי; ככל שהיה לכם באתר מספר רב יותר של מילים וביטויי מפתח.

על ידי חקר ביטויי מפתח נכון, ניתן לדעת באילו נושאים כדאי להתמקד על מנת להגדיל את הטראפיק (תנועה) באתר
על ידי חקר ביטויי מפתח נכון, ניתן לדעת באילו נושאים כדאי להתמקד על מנת להגדיל את הטראפיק (תנועה) באתר.


מחקר מילות המפתח נועד לעזור לנו למצוא ביטויים שגולשים מחפשים וקשורים לאתר שלנו, הביטויים האלו, שנקראים גם מילות מפתח, יהיו הבסיס שעליו נבסס את מאמצי הקידום האורגני באתר שלנו. המטרה תהיה לדאוג שהאתר שלנו יופיע בדפי התוצאות של גוגל בעבור אותן מילות המפתח. הבסיס לכמעט כל קמפיין קידום אתרים מוצלח הוא ביטויי מפתח. גם כשבונים אתר חדש מומלץ לבצע מחקר שמטרתו איסוף מידע רחב היקף אודות המילים והביטויים שימשכו אל האתר גולשים רבים ככל האפשר, ובעיקר את אלה שבעלי פוטנציאל גבוהה לכך שיהפכו ללקוחות קבועים.
השאיפה היא, שעבור ביטויי המפתח החשובים לנו, יציג מנוע החיפוש לגולש דף אחד ויחיד, אשר יתאים בצורה המיטבית לשאילתא שביצע הגולש. לשם כך, נדרשים בעלי אתרים להשקיע זמן בתכנון נכון של מבנה האתר, להחליט מהי המטרה של כל עמוד באתר, ולוודא כי לא נוצר מצב שבו מנוע החיפוש מציג יותר מעמוד אחד רלוונטי עבור שאילתת חיפוש מסויימת.

איך חקר ביטויי מפתח עוזר לקדם את האתר שלי?

חקר ביטויי מפתח הוא בדרך כלל הצעד הראשון בכל קמפיין SEO. המטרה שלכם היא שאתר העסק שלכם יופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש, בביטויים הרלוונטיים והמבוקשים ביותר, שהלקוחות שלכם מחפשים. ביטויי מפתח הם כמו מצפן עבור מסעות הפרסום שלך בתהליך קידום האתר שלך. הם אומרים לך לאן ללכת והאם אתה מתקדם או לא. במילים אחרות, מחקר ביטויי מפתח הוא כלי שעוזר לך להבין טוב יותר את קהל היעד שלך. הוא נותן לך מידע מדויק לגבי מה הלקוחות שלך מחפשים והביטויים המדויקים בהם הם משתמשים. כלומר, חקר ביטויי מפתח הוא מחקר השוק המודרני בעידן הדיגיטלי החדש.

המטרה שלכם היא שאתר העסק שלכם יופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש.
המטרה שלכם היא שאתר העסק שלכם יופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש.


באמצעות חקר ביטויי מפתח אפקטיבי, אנחנו יכולים לדעת באילו נושאים כדאי לנו להתמקד; על מנת לקבל את התנועה הכי איכותית לאתר. מהן ההזדמנויות הטובות ביותר לקדם את האתר? כמובן בלי להשקיע מאמץ גדול מדי בתחרות מול אתרים אחרים. הוא מקל עלינו ועוזר לנו מאוד. כדי לקבל תוצאות מקידום של המון ביטויים בתחומים שונים; צריך להשקיע הרבה זמן של עבודה איכותית ועקבית. חקר ביטויי מפתח איכותי יעזור לנו להבין מה אנחנו צריכים לעשות כדי לקדם את האתר שלנו בגוגל. הוא מאפשר לנו להבין לאן אנחנו רוצים ללכת ולהעריך לאורך התהליך איפה אנחנו עומדים.

ללא מחקר מילים נכון ומדויק, נוכל לקדם ביטויים לא רלוונטיים או תחרותיים מדיי. בכך נפספס את כל המטרה של הקידום – וחבל. עלינו לדאוג לבצע חקר ביטויי מפתח נרחב ואיכותי לפני שאנחנו מתחילים לקדם את האתר שלנו; כדי שלא נבזבז זמן יקר.
רוצים לעלות יותר גבוהה במנועי החיפוש ולגלות כל מה שצריך לדעת על מנועי החיפוש השונים שיכולים לעזור לקדם את העסק שלך ולהגדיל חשיפה? לחצו כאן.

איך מבצעים חקר ביטויי מפתח?

הכל מתחיל ממחקר ביטויי מפתח איכותי. בו תמפו את הביטויים שחשוב לכם שיהיו ממוקמים גבוה במנוע החיפוש. תבינו את היקף החיפושים של הביטויים האלו, תגלו ביטויים אחרים שלא חשבתם עליהם, תמצאו מילות מפתח שהמתחרים שלכם מדורגים עליהן ואילו אתם עדיין לא, תמצאו רעיונות לכתיבת מאמרים בנושא שלכם, שאלות שגולשים מחפשים בנישה שלכם, ועוד.

תמצאו רעיונות לכתיבת מאמרים בנושא שלכם, שאלות שגולשים מחפשים בנישה שלכם.
תמצאו רעיונות לכתיבת מאמרים בנושא שלכם, שאלות שגולשים מחפשים בנישה שלכם.


חקר ביטויי המפתח מתחל ל- 2 קבוצות של ביטויים. קבוצה אחת של ביטויי מפתח אפשריים; כלומר כאלה שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים לחפש ולכן כדאי לבדוק אותן במחקר – היא מונחי חיפוש מתחום הפעילות של העסק. מונחי יסוד. קבוצה שנייה היא ביטויים ספציפיים יותר, המכונים גם ביטויי זנב ארוך.
אז, בואו נגיד שיש לכם אתר שמציע מתכונים. אתם רוצים לקדם פוסט של מתכון לפיצה ביתית טבעונית. במקרה הזה, ישנם שלל ביטויי מפתח שתוכלו להשתמש בהם. הראשונים שתחשבו עליהם יהיו המילים עצמן כמו: "מתכון לפיצה", "פיצה ביתית", "פיצה טבעונית", "מתכונים ביתיים", מתכונים טבעוניים". אלו הם ביטויי המפתח הבסיסיים שלכם.
לאחר מכן תוכלו להוסיף את כל הביטויים הקשורים לתוכן של הכתבה שלכם כמו: "מתכון טבעוני", "אוכל טבעוני", "אוכל ביתי טבעוני", "מתכון ביתי" ועוד ועוד. הם גם נקראים ביטויי זנב ארוך.
לאט לאט תבינו איך למקד את ביטויי המפתח שלכם שיהיו הכי רלוונטיים לתוכן שלכם, להגדיל את כמות ביטויי המפתח שלכם, למצוא עוד ביטויים רלוונטים ולעלות גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

שלבים לתחילת עבודה בחקר ביטויי מפתח

קודם כל נשאל את עצמינו:

באילו תחומים האתר שלנו עוסק? מי הוא קהל היעד שלנו? מה הם השירותים או המוצרים שאנחנו מספקים? לפני שנתחיל לחפש את מילות המפתח שלנו אנחנו רוצים לדעת מה היא נקודת המוצא שלנו. מה הבסיס של העסק או האתר שלנו. בלי זה, לא נוכל למצוא בצורה אפקטיבית את המילים שאנחנו צריכים לקדם באתר. כמות מילות המפתח האפשריות היא עצומה ובלתי נגמרת. אנחנו צריכים להתחיל בתהליך צמצום ומיקוד בנושאים שרלוונטיים אלינו.

אז איך נחפש את מילות המפתח הרלוונטיות לנו?

  • חיפוש של מילים נרדפות או דומות
  • שימוש ביחיד ורבים
  • שימוש בביטוים דומים עם מילות ואותיות חיבור. לדוגמא, במקום רק "פיצה טבעונית" אפשר להגיד "פיצה טבעונית ביתית טעימה"; או במקום רק "עורך דין גירושין", אפשר גם להשתמש ב – "עורך דין להסכם גירושין". עברית ואנגלית (יום האהבה / וולנטין דיי; טלפון נייד / סמארטפון ועוד)

יש לבצע רשימה לכל קטגוריית מוצר או שירות שאותם תרצו לקדם. תקבלו מהכלי של גוגל רשימה גדולה יותר ככל שתכניסו יותר ביטויים שמתארים נכון את השירות או המוצר שלכם; מבחינת רעיונות למילות מפתח. מלבד זאת, היום גוגל יודע לזהות קשר בין מילות מפתח. גם מילות מפתח דומות מאוד או נרדפות אחת לשנייה. אפשר להפחית את הסיכוי שגוגל "יעניש" אותנו בגלל שימוש מוגזם במילות מפתח ("דחיסת מילות מפתח") ככל שנשתמש במגוון גדול יותר של מילות מפתח שהן לא בהכרח זהות. באנגלית גוגל כבר יכול לדעת מהי המשמעות של משפטים שלמים. לכן, החשיבות של כל מילת מפתח בודדת בחיפוש יורדת. היכולות שלו הולכות ומשתפרות כל הזמן גם בשפה העברית. (היום קיימות יותר הצעות לחיפושים קשורים מלפני כמה שנים).
ככל שתגוונו יותר במילות המפתח והביטויים שונים, כך תוכלו למצוא יותר ביטויים שאינם בהכרח הביטויים הראשיים, אך עדיין יש להם סיכוי גבוה מאוד להביא לכם תנועה איכותית לאתר.

גוגל פיתח גם כלים שימושיים בהם תוכלו להיעזר בחקר ביטויי המפתח שלכם.
גוגל פיתח גם כלים שימושיים בהם תוכלו להיעזר בחקר ביטויי המפתח שלכם.


גוגל פיתח גם כלים שימושיים בהם תוכלו להיעזר בחקר ביטויי המפתח שלכם. מתכנן מילות המפתח של גוגל הוא כלי שמיועד בעיקרו לקידום ממומן ונותן למי שמנהל קמפיינים רשימה של רעיונות למילות מפתח, כולל הנפח שלהן והמחיר הממוצע לכל לחיצה על מודעות שכוללות אותן. אפשר להקיש כמה רעיונות משלנו וגוגל כבר ייתן לנו רעיונות דומים, אבל אפשר גם להקיש כתובת של אתר אחר ולקבל רעיונות על פי התוכן שלו, משהו שיכול להיות מצוין אם אנחנו רוצים לעקוב אחרי מספר גדול של מתחרים ואין לנו זמן לסרוק את האתר שלהם.

חקר ביטויי מפתח הוא שלב חשוב מיוחד ואף קריטי בקידום של העסק שלכם. תדאגו לבצע חקר ביטויי מפתח טוב ואיכותי. אתם תראו איך האתר שלכם מתחיל לאט לאט לטפס לתוצאות הגבוהות יותר במנועי החיפוש. בנוסף, הכנו עבורכם כאן כתבה עם כל מה שרציתם לדעת על קידום SEO אורגני.

אהבתם? נשמח אם תעשו שיתוף…

תוכן העניינים