טיפים לבעלי אתרים, אתם יודעים כמה חשוב לקדם את האתר שלכם כמה שיותר ובכל דרך אפשרית. גורם חשוב נוסף שצריך לזכור הוא לדעת כמה שיותר על איך האתר שלכם מתפקד, איך מתנהגים הגולשים בו, האם הם ממשיכים לשלבים האחרונים שאתם רוצים שיבצעו ואם לא – למה? כאן אספנו עבורכם שלוש פעולות חובה לכל בעלים של אתר. כל מה שאתם צריכים לדעת בשביל לקבל את הנתונים המלאים על האתר שלכם בזמן אמת, לשפר את הביצועים ולמקסם את מלוא הפוטנציאל שלו.
חיבור ל Google Analytics
מידע הוא הכוח הגדול ביותר במאה ה 21. ככל שלחברה יש יותר מידע על הלקוחות, המוצרים והקהל שלה, כך יש לאותה חברה יותר מכירות, יותר כסף ויותר עוצמה. כשמדובר על אתר, ככל שיהיה לנו יותר מידע על מה המשתמשים מחפשים בגוגל, מה שאילתת החיפוש שדרכה הם הגיעו אלינו, כמה זמן הם נשארו באתר ולאיזה עמודים הם נכנסו, כך נוכל להפוך את המידע הזה לנכס חשוב ויעיל. כמשווק באינטרנט אתה כנראה כבר מבין שאתה צריך למדוד את ההצלחה שלך כדי להצליח. אתה רוצה לדעת מה עובד ומה לא. אתה רוצה לדעת אילו אתרים מביאים הכי הרבה מבקרים ואילו לא מביאים הרבה בכלל. אם אתה רוצה להבין מהם הקישורים החלשים באתר שלך, Google Analytics מקל על מציאתם על ידי כך שהוא מראה לך מהיכן התנועה שלך מגיעה וכיצד היא הגיעה לשם. מידע מסוג זה מאפשר לך לכוונן את האתר שלך ולבצע שינויים נחוצים כך שהתנועה תמשיך לזרום והאתר שלך יהיה מוצלח יותר.

אתה יכול לצפות באתר האינטרנט שלך בכל עת במהלך היום מכל מחשב שיש לו חיבור לאינטרנט. גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי המוצע על ידי גוגל המשמש לעקוב אחר הפעילות שמבקרי האתר שלך עסקו בה בעת ביקרו באתר שלך. בכל פעם שמבקר יגיע לאתר שלך, תוכל לצפות במה שהוא עשה, היכן הוא נמצא, כמה זמן שהה, כיצד הסתובב באתר, אילו דפים הם הסתכלו ועוד. אתה יכול לקבל דו"ח מקיף על כמעט כל מבקר שביקר באתר שלך. על מנת להפיק את המרב ממידע יקר ערך זה, עליך להיות מסוגל לגשת אליו בעת הצורך. כשיש לך פתרון משולב כמו Google Analytics, תוכל לנצל את הפונקציונליות שלו בזמן שאתה אפילו לא עובד על האתר שלך.
דבר נוסף שאפשר ללמוד מ- Google Analytics הוא כיצד להפנות תנועה לאתר האינטרנט שלך. אתה רוצה לדעת לאן המבקרים שלך מגיעים לאחר שהם עוזבים את האתר שלך. הקפד לספק קישורים ממוקדים לדפים החשובים ביותר שלך, כך שתוכל לעודד מבקרים חוזרים וכן לשמור על לקוחות שכבר לחצו על קישורים אלה בדפים קודמים.
אז איך מחברים את האתר לגוגל אנליטיקס
- נחפש בגוגל "גוגל אנליטיקס"', נכנס ונלחץ הרשמה.
- ניצור חשבון חדש ונמלא את כלל הפרטים: שם החשבון, שם האתר, הכתובת ואזור זמן.
- נאשר את תקנון השימוש נתקין את קוד המעקב על מנת להתחיל ולקבל מידע.
וזהו! אפשר לצאת לדרך!
Google search console
אם יש לכם אתר אינטרנט, בלוג או חנות דיגיטלית, אתם רוצים לדעת היטב איך האתר מוצג במנוע החיפוש הגדול בעולם, ולכן אתם צריכים את גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console). זהו אחד הכלים החשובים ביותר לקידום של כל אתר ועסק.
בעזרת גוגל סרץ’ קונסול, אתם יכולים לגלות נתונים על האתר שלכם. דברים חשובים כמו כמה חשיפות וכמה הקלקות היו לאתר שלכם בזמן מסויים? מהו היחס בין ההקלקות לבין שיעור החשיפה של האתר שלכם? מה המיקום הממוצע שבו נמצא האתר שלכם במיקומים בגוגל לפי מילות מפתח מסוימות? איזה מילות מפתח גולשים חיפשו בגוגל וכתוצאה מכך האתר שלכם נחשף? מי קישר לאתר שלכם? באילו מילות מפתח? ועוד.

אז איך מתחברים ל Google Search Console?
- כדי להתחבר ל Google Search Console, אנחנו צריכים שיהיה לנו חשבון Google Analytics. אחרי שהתחברתם לגוגל אנליטיקס והורדתם את התוסף יואסט – Yoast SEO, אתם יכולים לגשת ל: לוח הבקרה > SEO > כללי > כלי מנהלי האתרים > קוד האימות של גוגל > קונסולת החיפוש של גוגל. לאחר מכן תיהיה לכם האופציה לבחור איך אתם רוצים לאשר את הבעלות. בחרו בגוגל אנליטיקס. לחצו על Verify.
- במקביל, חפשו בגוגל Google Seacrh console ולחצו על התוצאה הראשונה, Google Search Console. לאחר מכן ייפתח לכם מסך של שתי אפשרויות. כאן תוכלו לבחור האם לאמת את גוגל סרץ' באמצעות דומיין ואז תידרשו לאמת את כתובות ה-DNS שלכם ממשק הניהול של הדומיין (עלול לקחת זמן) או לבחור בקידומת של כתובת URL. בחרו בקידומות של כתובת URL.
- בחרו באימות דרך Google Analytics והתחברו לגוגל אנליטיקס. זהו, הכל מוכן! עכשיו לאט לאט שיעור הקליקים והחשיפות שלכם יתחיל לעלות.
אינדוקס האתר
אינדוקס הוא תחילתו של קידום אתרים במנועי החיפוש, זהו התהליך של הכנסת אתר או דף אינטרנט לאינדקס של גוגל. אף אתר איננו מאונדקס אוטומטית בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר. גוגל הוא המנוע הטוב ביותר למציאת מידע ולכן גם הטוב ביותר להופיע בו לטובת אלה שמחפשים את המידע שיש לך להציע ולטובתך כמציע מידע ובעל עסק או אתר.
למעשה, כל התוצאות שגוגל מציג לנו בכל חיפוש שאנו מבצעים נלקחות מהאינדקס של גוגל והן לא תוצאות בזמן אמת. לכאן אנו מקבלים את התוצאות בשבריר שניה. זאת הסיבה שהרבה פעמים נראה כותרת או תקציר (Snippet) בתוצאות החיפוש שאינן תואמות את מה שמוצג באתר בפועל – כי מאז שבוצעו שינויים באתר, גוגל טרם הספיק לסרוק ולאנדקס אותם.
תדירות הסריקה והאינדוקס בגוגל תלויה במספר פרמטרים, בין היתר – כמות ואיכות הקישורים לדף מסוים, סמכות הדומיין (שגם היא נגזרת של קישורים), תדירות העדכונים באתר ועוד.
בנוסף לכך, האינדוקס מסיר את האפשרות לחסימת בוטים הנכסים לאתר.
מהותו של גוגל היא ברלוונטיות ובפופולריות. מנועי חיפוש מעריכים אתר/דף בהתאם להערכה שיש כלפיו מצד דפים ואתרים אחרים ברשת, ולפופולריות שלו בעיניהם. אינדוקס בגוגל דומה למסחר או להשקעה לטווח ארוך בשוק המניות. אתר יכול להיות מאונדקס ולעלות למקום ראשון בגוגל ביום הראשון שעלה לאוויר, ולהישאר שם שעה, שנה או יותר.

ישנן 2 דרכים מומלצות לאנדקס את האתר שלכם
- לקשר לאתר החדש ממספר מקורות רלוונטיים שנסרקים בתדירות גבוהה. המקורות יכולים להיות פורומים, אתרי social bookmarking, בלוגים וכו'. ברגע שגוגל יסרוק אותם בפעם הבאה ויתקל בקישור לאתר שלך, הוא יגיע לאתר שלך ויגלה שהוא לא באינדקס – מה שיגרום לו לאנדקס אותו.
- ליצור מפת אתר XML עבור האתר, לאחר מכן ליצור חשבון ב- Google Webmaster Tools ואז להוסיף את מפת האתר שיצרת בתוך החשבון. ברגע שמפת האתר תתווסף, גוגל ישלח בוט שיסרוק את דפי האתר שלך על סמך הקישורים המופיעים במפה וכך יאנדקס את האתר.