fbpx

קידום אתרים אורגני, על הדרך להימנע מטעויות

טעויות בקידום אתרים
זמן קריאה: 3 דקות

קידום אתרים אורגני, והדרך להינצל מטעויות.

קידום אתרים אורגני, זהו תחום נרחב שעוד נפרט עליו בהמשך, אבל חשוב שנתחיל מהטעויות שאנחנו יכולים לתקן ללא מאמץ רב.
נתחיל ונאמר שהדרך הטובה ביותר להגביר מודעות של המותג בקרב קהל היעד שלך, היא על ידי יצירת אתר אינטרנט, שיכיל בתוכו את כל השירותים או המוצרים אותם אנו מציעים ללקוח, ויפעל בשבילנו בכל הקשור לעדכון על חידושים, מבצעים, מוצרים חדשים וכו'
ויציג אותם למשתמשים שלנו. ולכן עומדות כמה אפשרויות לבעלי העסקים האפשרות הראשונה היא לפתוח אתר תדמית שיפרט בתוכו את השירותים שלהם ואם מדובר על חנות אז בניית אתר חנות או בכלל לייצר דף נחיתה ולקדם אותו בצורה ממומנת שהמחיר שלה יהיה מאוד תלוי,
 בתחום שאותו נרצה לקדם.

בפרק זה נעסוק בטעויות הנפוצות ביותר בקידום אתר אורגני, שלצערנו קיימות בלא מעט אתרים וננסה להבין איך אפשר להשתפר.

תכנון מוקדם והצבת יעדים בבניית האתר.

כיום הדבר הכי חשוב הוא לתכנן הכל בצורה אסטרטגית ומקצועית, לפני שמתחילים להוציא כסף ולרוץ
לכל מיני שמות גדולים בתחום. מכיוון שקיימים היום לצערנו הרבה בעלי עסקים שהשקיעו בבניית אתר
אינטרנט שייצג אותם בצורכה מכובדת וראויה.
ופתאום מוצאים את עצמם עם אתר שלא נותן תוצאות, עם מדד כניסות ששואף לאפס,
האתר לא מופיע ב50 תוצאות החיפוש הראשונות (לא שבתוצאה 20 זה בסדר),
המרות שלא ממירות או שבכלל לא קיימות או במילים אחרות, אתר ליופי ולא יותר.
אני אתחיל בכך שכמובן הכל ניתן לתיקון, גם אם הדרך לא קלה.

רמת החשיבות של תכנון מוקדם בבניית אתר שווה בערכו לפתיחה של עסק או של חברה חדשה.
וזאת משום שתכנון ואסטרטגיה שיווקית הם חלק בלתי נפרד מבניית אתר אינטרנט או אפליקציה ולכן בהתחלה נגדיר את מטרות האתר.
לדוגמה: איזה סוג שירות אנחנו נותנים באתר? מי קהל היעד שלנו? איך נרצה לקדם את האתר שלנו? ועוד הרבה שאלות נדרשות, אבל השאלה החשובה ביותר היא "מה אנחנו רוצים לקבל מאתר"

 

עיצוב נקי ופשוט – הדרך הבטוחה להצלחה בקידום אורגני

קיימים מאות אם לא אלפי אתרים בכל תחום. והדבר שמבדיל את האתרים המובילים ממתחריהם,
לרוב הוא העיצוב הגרפי של הדף. לכל אתר ולכל תחום יש צבעים שמתאימים לו, ולכן חשוב מאוד לא
לזלזל בבחירת העיצוב לאתר גם אם זה אומר לקחת איש מקצוע שינחה אתכם איך לעשות את הדברים בצורה נכונה. אתרים בעלי עיצוב נקי ופשוט שידאגו לכל הפרטים הקטנים, יזכו לאחוז שהייה גבוה של
המשתמש ואחוז נטישה נמוך.

חווית משתמש – ux-ui זה שם המשחק.

אחרי שהסברנו מהי רמת החשיבות של העיצוב נעבור לטעויות נפוצות בחוויית המשתמש
שאולי קיימות באתר שלכם ואתם אפילו לא שמים לב.
1. כמה קל יהיה למשתמש למצוא את השירות או המוצר שאותו המשתמש מחפש באתר שלכם?
2. האם יש חלקים באתר שיוצרים הנעה לפעולה? (Call the action)
3. האם דאגתם לדפי הצלחה? או להודעות אישור ביצוע פעולה ?
4. כמה קל ליצור אתכם קשר דרך האתר?

תוכן – תוכן ענייני ואיכותי הוא מהות הקידום האורגני.

דאגו לתוכן איכותי וענייני שייתן למשתמשים שלכם ערך מוסף, כמו מדריכים כאלה ואחרים, או הסברים מפורטים על מוצרים שאתם מציעים, או בכלל מאמרים אודות שירות אותו אתם נותנים. 
בקיצור תשתדלו לשמור על תוכן ייחודי שיגרום למשתמשים שלכם לחכות בקוצר רוח למאמר הבא. וכמובן בצורה עקבית ורציפה.
לדוגמה, החלטתם להעלות שני מאמרים בחודש, מרגע שגוגל והמשתמשים יתרגלו לכך כבר לא תוכלו לרדת מכמות התוכן שאתה התחלתם
מכיוון שזה יגרור פגיעה משמעותית בקידום האתר שלכם
בנוסף, חשוב מאוד לתת את מלא תשומת הלב ל "תוכן משוכפל" ולבדוק שחס וחלילה לא קיים לכם תוכן משוכפל באתר שלכם, במידה וקיים תוכן כזה יש להסירו מיד.

חקר ביטויי המפתח – זה פשוט חובה!

ביטויי המפתח שבהם נשתמש יגדירו את דרכי החיפוש וההגעה לאתר שלנו. ולכן חשוב לבצע חקר ביטויי מפתח בצורה מדוקדקת וקפדנית. אתם יכולים כמובן להשתמש בכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל או ברעיונות לביטויי מפתח דרך google ads וכו'
אז קדימה תכינו לכם טבלה עם כל ביטויי המפתח שאותם תרצו לקדם ודרגו אותם בעצמכם על ידי מדדים של רלוונטיות, תחרות ועדיפות. 
לסיכום חשוב לזכור שהאתר שלנו נועד לשרת את הלקוחות ולא אותנו ולכן בכל אחד משלבי ההקמה והתחזוקה השוטפת, יש לעשות הכל אבל ממש הכל, על מנת שלמשתמש תהייה חווית גלישה איכותית שתשאיר לו טעם לחזור.

אהבתם? נשמח אם תעשו שיתוף…

תוכן העניינים